Friday, September 18, 2009





selamat hari raya aidilfitri kepada semua pengujung blog TCBC.

5:00 PM by tawau · 0

Thursday, September 17, 2009

dapat kad raya kartu raya card ecard kartu lebaran aidil fitri selamat hari raya maad zahir & batin



kad raya pertama datangnya dari http://ilmu-hitam.blogspot.com/ untuk semua ahli kelab motorsikal klasik tawau.

4:04 PM by tawau · 0

Monday, September 14, 2009

Majlis Berbuka Puasa Bersama Pemimpin, PM MALAYSIA


13 Sept TAWAU, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di Tawau untuk menghadiri majlis berbuka puasa bersama pemimpin dan masyarakat Tawau, Lahad Datu, Kunak dan Semporna.

Najib bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang tiba menggunakan pesawat khas mendarat di Lapangan Terbang Tawau kini, kira-kira pukul 3.30 petang dan disambut oleh Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan beberapa anggota kabinet negeri.

Petang ini Najib dijadual mengadakan perjumpaan dengan pemimpin-pemimpin masyarakat Cina di Hotel Promenade sebelum menghadiri majlis penyampaian sumbangan amal Ramadan serta berbuka puasa di Masjid Al-Kauthar.

Sejurus selepas menunaikan solat Isyak dan solat sunat Tarawih, Najib dijadual mengadakan perjumpaan dengan anggota pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional di Hotel Promenade sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur.


4:03 AM by tawau · 1

Wednesday, September 9, 2009

Lawak Masjid - Langkah2 mengelakkan kehilangan selipar/kasut ke masjid



Assalamualaikum.... bila tiba musim puasa, masaalah selipar hilang dah lali di telinga... mungkin ramai yang pernah pergi masjid dan balik berkaki ayam. huh!! macam nak MEMBANTING TULANG jak rasanya kan ini ada teknik untuk mengelakkan dari menjadi mangsa ragut selipar, jimat mudah dan berkesan..
tips 1


lawak klasik

tips2



klik Gambar untuk baca
Karya Lambok dari majalah APO
Aku suka karya kartunis Lambok MOY lawak selamber tahap pecah perut.
huh!!.. tapi sekarang dah tak layan majalah-majalah HUMOR dulu time study.. ok la...

3:33 PM by tawau · 0

Saturday, September 5, 2009

Minyak RON95 Gantikan Ron92, Harga RON97 dinaikkan






Hek`Ele, minyak naik lagi ? petrol naik!
Ketika ini, dua gred petrol iaitu RON92 dan RON97 dijual di stesen minyak tetapi lebih 80% pemilik kenderaan memilih menggunakan RON97 kerana RON92 didakwa kurang sesuai untuk kereta kerana mengandungi kandungan plumbum yang tinggi walapun ianya dijual lebih mahal RM1.80 berbanding RM1.70 bagi RON92. vrooOM at google..


Kerajaan Memperkenalkan Minyak RON95 Gantikan Ron92, Harga RON97 dinaikkan.
Datuk Ismail Sabri Yaakob, Menteri di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) telah mengumumkan pengenalan gred minyak baru di pasaran iaitu RON95 bagi mengantikan penjualan RON92. Menurut beliau, minyak bergred tersebut akan mula dijual hari ini dan akan diperkenalkan di seluruh negara secara berperingkat.

Minyak RON95 akan dijual pada harga RM1.75 seliter. Untuk makluman, harga RON92 yang dijual sekarang ialah RM1.70 seliter.

Dalam masa yang sama, kerajaan akan menaikkan harga bagi minyak RON97 dari RM1.80 seliter sekarang kepada RM 2.00 seliter berkuatkuasa 1 September.

Kenapa menaikkan harga Minyak RON97 ?

Menurut sumber, minyak RON97 merupakan minyak bergred premium dan kebanyakkan kereta hari ini tidak memerlukan minyak gred setinggi itu. Difahamkan Enjin Campro keluaran Proton boleh menggunakan minyak gred RON95 tanpa sebarang masalah. Oleh itu, penjimatan dari menaikkan harga minyak RON97 boleh digunakan untuk menampung subsidi minyak RON95 yang lebih standard untuk kebanyakkan kenderaan sekarang.

Apakah yang membezakan antara RON92, RON95 dan RON97 ?

ROAD OCTANE NUMBER atau singkatannya ialah RON ialah ukuran bagi ketahanan bahan api daripada ketukan enjin (engine knocking). Ketukan enjin terjadi apabila campuran udara dan minyak di dalam silinder meletup berbanding proses pembakaran yang sepatutnya.

Secara ringkas, lebih tinggi gred sesuatu minyak, lebih tinggi rintangannya kepada ketukan enjin.


Adakah penggunaan minyak RON yang lebih rendah menyebabkan prestasi enjin merosot ?
Harus diingatkan bahawa nilai oktana tidak ada kaitan dengan kandungan tenaga di dalam bahan api, ataupun kelajuan bagi api palam pencucuh untuk sampai merentasi kebuk pembakaran. Ia hanya ukuran ketahanan bahan api terhadap nyalaan sendiri.

Oleh itu, ia sepatut tidak menjejaskan prestasi enjin. Namun begitu, anda masih perlu memeriksa keperluan gred minima bagi enjin kereta anda.

sumber: Utusan, Wikipedia, pacik Google


Kenaikan harga petrol di pasaran iaitu RON95 bagi mengantikan penjualan RON9 pasti akan mendatangkan kesan kepada pengguna-pengguna bahan api petrol terutamanya di kawasan tawau yang rata-rata pendapatan sederhana . Kos tambang teksi dan bas pun sudah melambung tinggi, belum lagi dikira beras dan serba satu keperluan hidup rakyat luar bandar. Pengundi akan tanya, bila petrol naik harga di pasaran dunia, kenapa Malaysia rugi sedang Malaysia negara pengeluar minyak? Bila harga petrol turun harga jualan runcit pula naik? Alasan Kerajaan bahawa Kerajaan telah beri subsidi 30 sen setiap litter?.

9:19 AM by tawau · 0

Thursday, September 3, 2009

Tengok Wayang Super Cub [2008] DVDrip-MP4




SYNOPSIS / Editorial Review about - Super Cub

Bike runner Takeshi was doing bike race without police noticing him in public road. But one day, he is caught by motorcycle policeman during the race. His important bike is confiscated and his father cuts off financial help. Dissappointed, Takeshi started working at Japanese noodle restaurant whose owner is the father of his chilhood friend Mio. He is depressed because he can't run anymore on bike and the job is not much fun. However oneday, he finds a shabby super cub at restaurant warehouse. Takeshi starts it remodeling.

4:29 PM by tawau · 0

FxxK Yahudi