Friday, September 5, 2008

Jaga Motorsikal dari hilang




Tips Penjagaan  Motor dari di curi
,

kejadian kecurian motor masih tidak dapat di bendung oleh pihak yang BERTANGGUNG JAWAB. Jenayah ini sudah menjadi PROFESSION yang menguntungkan bagi sesetangah pihak. jadi di sini ada beberapa tips untuk mengelakkan diri dari mimpi BURUK HILANG MOTORSIKAL.


1. Jangan Simpan Kunci Di Suiz
- Elakkanlah dari simpan kunci di Suiz motor walaupun seketika. kerana ia akan mengudang si tangan panjang mengguakan motor untuk selamanya.


2. Pasang Azimat.
- PAsang la beberapa AZIMAT pada motorsikal seperti suiz pemutus arus elektrik dari bateri ke enjin, dan pastikan azimat tu anya kita sorang jak yang tau. paling mantap klu azimat tu tleah di Jampi serapah!


3. Parking or No Parking. Jangan letakkan motorsikal di kawasan yang ada papantanda NO PARKING!. Ini akan menunjukkan kebodohan anda pada pihak berkuasa. Parking lah motor anda di tempat yang public, atau Umum, ini bertujuan daripada motor di kerjakan dengan mudah oleh di penabak motor. kalau mau mantap parkinglah motor berhampiran dengan balai polis.


 4. Pasang Mannga/ Lock / gembok.

PAsang mangga yang bersesuaian mengikut motor. sebaiknya pilih yang besar dan jarang di gunakan. alah membeli menang memakai

0 Responses to “Jaga Motorsikal dari hilang”

Post a Comment

FxxK Yahudi